Att dela med sig

Igår hände något roligt. Min hemmaveterinär hörde av sig och ville ta del av mina erfarenheter av att få bukt med en kronisk hudinfektion. Det var Domina som fick en reaktion i huden för flera år sedan och huden blev skör och sårig. Håret ramlade av och vi testade på olika behandlingssätt i flera år. Efter tre veckors anbiotikakur blev det något bättre men sedan hade det en tendens att försämras igen. Slutligen testade jag en natursalva från ett företag i Hälsingland. Efter envist smörjande så blev benet så mycket bättre. Huden blev mjukare men framförallt så gav sig svullnaden som funnits i skenbenet och cirkulationen kom igång bättre. Så länge det var svullet var benet alltid kokvarmt men det försvann efter salvbehandlingen.
 
Nu ville veterinären ta del av mina erfarenheter och veta hur jag gått tillväga för han hade en kund som hade samma bekymmer. Det känns roligt att få vara en resurs och kunskapskälla till veterinären. Man blir glad när de vill lära och lyssna på de erfarenheter man skaffat sig i sitt hästliv.
 
Så här skönt har nog Domina det på de eviga ängarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0