Återuppväckt behov

Igår fick jag för mig att jag ska sticka en halsduk av mitt 1-trådiga garn som är spunnet av ull från de får jag har haft. Garnet är tunt och vackert och jag valde grova stickor eftersom jag vill ha halsduken lätt. Först fick min dotter hjälpa mig att nysta garnet eftersom det låg på härva och sedan var det bara att börja lägga upp maskorna och sätta igång. Oj så härligt. Det är verkligen avkopplande att sticka. Det var svårt att sluta när jag väl kom igång. Nu har jag avverkat det första hektot och startat på nästa. Det här är den perfekta sysslan vid TV:n. Inget krångligt mönster gör att det går att sticka och titta på TV samtidigt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0