Tror jag förstått

Jag avslutade dagen med att åka till Gnesta för att delta i datastuga på Gnesta företagsutveckling. Två fredagar i rad kan man vara där i ett par timmar och få hjälp med att förstå sig på de social medierna. Även tips på hur man ska använda dem för bäst effektivitet.
 
Vi började med Linkedin. Inser nu hur mycket bra det kan tillföra. Här kan man verkligen knyta bra affärskontakter, Sprida vem man själv är och sitt företag och hitta ett nätverk som passar en.
 
Sedan ägnade vi oss åt Facebook en stund. Nu tror jag att jag börjar förstå det här med gilla och dela. Alla som gillar min matvandringssida får automatiskt i sitt flöde det som jag skriver där. Om jag själv delar länken som privatperson så kommer den upp på mitt eget flöde och då ser alla mina vänner det. Just det vill jag ju att alla ska göra för då får man den maximala spridningseffekten. Om man gillar så ser den som gjort inlägget det men det sprider sig inte speciellt mycket.
NI som är experter på det här får gärna komma med kommentarer om jag missuppfattat något.
 
Jag vill ju att mina matvandringar ska spridas så att folk hör talas om dem och kan läsa vad det är. Hjälp mig gärna genom att gilla sidan och sedan dela inläggen. Här kommer sidan
http://www.facebook.com/pages/Rockl%C3%B6sa-matvandring/466169546787127
 
Tack på förhand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0