Nära ögat

Igår eftermiddag hörde jag ett väldigt kraxande av kråkor utanför huset. Jag gick ut för att se vad som var på gång. Några lyfte från hagen där höns och ankor går så jag gick ner för att kolla. Vid hönshuset låg min mörkbruna höna på sidan och jag trodde hon var död. Jag tog i henne för att se om kroppen var varm och då märkte jag att hon levde. Hon var helt i chock och bara satt i min famn helt paralyserad.
 
I morse var hon på benen men då såg jag att ena ögat inte längre är OK. Troligtvis är det så att kråkorna har hackat henne i ögat. Det är ju deras taktik när de hittar ett byte. Hade jag inte kommit hade de hackat och ätit på henne tills hon hade dött. Ingen trevlig tanke! Vi får se om ögat repar sig, i annat fall lär hon bli blind på det. Man märker att hon lite svårt med orienteringen när hon inte ser som hon ska. Skulle tro att hon vänjer sig så småningom.
 
Den svarta hönan har ett fint öga
 
Här ser man det skadade ögat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0