Halma

Nu när det blivit plusgrader så behöver jag halma lite oftare hos hästarna. När jag skulle köra ut till dem idag fick jag inte igång traktorn så jag tog en skottkärra i stället. Det gick faktiskt över förväntan. Nästan så att det var bättre för det blåste halv storm och det gick att få halmen att inte blåsa iväg lika mycket. Hästarna tycker det är så mysigt när det kommer nytt. De står och mumsar och oftast lägger de sig sedan och riktigt njuter. Fast först har de alltid kissat i den så att det ska lukta rätt.
 
Sedan la jag in massor av ny halm i huset där mina kycklingar ska få flytta in. Jag satte också upp nätet igen som skydd mot rovfåglar. Jag tänkte flytta ut kycklingarna som nu blivit rätt stora men insåg att jag får ta dem på kvällen när det är mörkt annars sprattlar de iväg och blir rädda. Det får bli en arbetsuppgift i morgon kväll. När de kommit ut ska jag ta lite kort så ni får se hur fina de är. Har en underbar liten tupp med tofs på huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0