Dag efter helg

En lång helg gör alltid att jag tappar lite av min struktur på arbetet. Inte det vardagliga med hästar och djur utan allt annat som ska planeras, administreras, ringas osv. Det blir en mindre effektiv dag på det sättet.
 
Det blev ändå en bra dag även om jag hade lite svårt att komma igång. Har bokat in ett studiebesök till i morgon. Pratade lite kort med två slottsanläggningar om samarbete. Kollade upp hur mycket guider får betalt genom att ringa andra som bedriver naturturism. Sedan har jag forskat lite om allemansrätten då jag har en granne som inte tycker att jag får gå över deras mark under matvandringarna. Har nu konstaterat att de har fel. Så länge man inte förstör gäller allemansrätten och förstör gör man ju knappast när man promenerar i skogen. Det följer ju också med en guid på vandringen som ser till att man är varsam i naturen och inte stör djuren. Skönt att jag fick rätt på reglerna för nu kan jag gå den slinga jag tänkt.
 
Vackra vyer på kommande matvandringar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0