Nya skor

Den här dagen har gått åt till att serva hovslagaren. Fem hästar gick på Börsnäs så det blev tre vändor dit för att hämta hem dem. Sedan tar det tid och det gäller att planera för de som ska hämtas på Rocklösa också. Det blåste kraftigt på eftermiddagen så vissa blev ganska upphetsade när jag skulle leda dem. Dominans tog jag ihop med Rasmus men det visade sig att Dominans hade så mycket respekt för honom så det blev svårt att leda dem ihop. Tillsut löste det sig med att Dominans gick i täten. Det långa grimskaftet låg som en körtöm över ryggen och där bakom kom jag och så Rasmus bakom mig. Dominans är modig av sig och stegar alltid på. Han har blivit jättestor så det är skönt att han är så smidig att ha att göra med.
 
På kvällen hade jag lektion och idag fick Bouchette och Chassi gå ett arbetspass. Domina och Bouchette går kvar i en lösdrift under natten för i morgon ska jag rida Bouchette innan det får gå tillbaka till beteshagen.
 
Chassi ligger och vilar i gröngräset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0