Intensivt läger

Det har varit två bra dagar med vårt lägergäng. Det blev inte så hemskt väder som man kunde tro när man såg väderprognosen. Mesta tiden klarade vi oss utan regn under lördagen men natten innan vräkte det ner så det är riktigt plaskigt i markerna. Alla barn var 9 år denna gång och det var många mammor som inte hade någon ridrutin alls. Första dagen är alltid lite rörig när ingen kan rutinerna men på söndagen känns det alltid så lugnt. Alla vet vad de ska göra, de är bekanta med sin häst och allt flyter på på ett helt annat sätt.
 
Våra deltagare bodde med självhushåll men trots det blev det långa arbetsdagar för mig med mycket tid i stallet. Tänk att tiden alltid går så fort. Min medhjälpare hade en app i sin telefon så hon mätte hur mycket hon gick under dagarna. Jag går ju oftast ännu mer eftersom jag är på ridbanan dubbla pass. Det visade sig att jag knallar ca 2-2,5 mil om dagen. Det trodde jag aldrig. Kul att det går mäta. Bättre träning kan man inte få. Lågintensiv och är det något vi människor är skapta för så är det att gå. Det var otroligt skönt att sjunka ner i en fåtölj nu på kvällen. Förutom att alla var nöjda med lägerhelgen och att vi har haft mycket trevligt så är tillfredsställensen extra stor nu när jag vet nyttighetsfaktorn också.
 
Miljard reds den här gången av en 9-åring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0