Allt har en förklaring

När veterinären var ute senast gick vi igenom flera av hästarna och såg hur de rörde sig. Eftersom jag tänker sälja Henry så gjorde vi en lite noggrannare undersökning av honom. Redan när det första benet böjdes visade han hälta så därför avbröt vi och jag bokade en tid på kliniken i stället. I dag var det dags att åka iväg. Vi var där i tid men fick vänta en stund på vår tur. Henry skötte sig så fint när jag lastade och var hur smidig som helst hela tiden. Vi fick börja med att springa på rakt spår och sedan longerades han. Det syntes ingen hälta alls. Därefter var det dags för böjprov. Oj, oj, oj. Han blev rejält halt vid högt böjprov fram. Det satt dessutom i ett bra tag. Även andra frambenet var det reaktion på.så efter röntgen som inte visade något fel så blev han sprutad i lederna. Nu ska vi tillbaka om fjorton dagar och se om det har bättrat sig.
 
Henry har varit så ovillig vid ridning så nu fick det sin förklaring.
 
När vi kom tillbaka körde jag honom direkt till hans hage och kompisarna. Henry blev så lycklig. Han sprang omkring och hoppade och visade sin glädje. De andra stod bara vid grinden och tittade på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0