Hållbarhetsmöte

Nu har jag haft ytterligare en kontrollant ute på anläggningen. Den här gången var det en kille från Skottland som skulle gå igenom vårt hållbarhetstänk. Det gäller både ekonomisk, ekologisk och social hållbarhet. Det var fruktansvärt svårt att förstå hans engelska så det var skönt att ha en tolk med. Jag började med att berätta lite om vår gård som drivs ekologiskt och om att jag tycker det är viktigt att ge djur ett så naturligt liv som möjligt. Jag beskrev lite om mina framtidsplaner och sedan gick vi runt i husen och tittade på uppvärmning, vattenresurser, avlopp, hushållsmaskiner och vilka rengöringsmedel jag använder vid städning, tvål till gästerna mm.
 
Den sociala hållbarheten kan handla om lite olika saker. En del kan vara att samarbeta med andra i trakten. Just det passade bra in på mig eftersom vi nu startar en turistgrupp i Gnesta med målet att samverka och jag dessutom är med i projektet Destinationsutveckling Sörmland, där det också handlar om samarbete och öka affärerna tillsammans.
 
Jag kommer få ett protokoll med en massa råd om några  veckor. Det som han sa muntligen är att det jag driver är unikt och att jag ska utnyttja dessa kvaliteter mer i min marknadsföring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0