Plikten kallar

Hur mycket annat roligt jag än vill göra så är det bara en sak som gäller just nu. Bokföra och göra momsdeklarationen färdig. Den ska vara inne på måndag så det är bara att köra hårt i helgen. Jag samlar alla mina kvitton i en pärm och när det varje kvartal är dags för deklarationen så konterar jag allt, bokför och räknar ut. Förr behövde jag bara lämna in en gång per år men det här sättet passar mig mycket bättre. Jag har annars en förmåga att skjuta arbetet framför mig och så blir det så enormt mycket när det väl är dags.
 
I dag konterade jag alla verifikationerna. Måste säga att det gick ovanligt lätt. Nästa steg är att föra in allt i bokföringsprogrammet i datorn. Sedan kommer det spännande när man kan studera och jämföra siffror från olika år och se hur kostnader och intäkter fördelar sig. Slutligen för jag in i rapporten till skatteverket och lägger kuvertet på brevlådan. Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0