Vilket fynd!

Nu har jag börjat betesvänja några av hästarna. Bilbo och Chassi fick gå i gunghagen en timme i dag. Eftersom Bilbo lätt får fång gäller det att ta det försiktigt. Det får bli en timme varje dag i början och sedan två. Totte fick också gå och beta en stund. Bouchette, Domina och Dominans fick gå in i hagen bredvid lösdriften. Det var så gott med det gröna gräset så de hade inte ens tid att busa runt.

Jag gick en runda för att kolla hur långt det växt på gärdena. Då gjorde jag ett riktigt fynd. En stor röksvamp. Blev tvungen att vända hem för att hämta kameran och då hittade jag en till. Mitt ute i gräset stod de. De är från förra året för de var torra och fyllda med brunt pulver (sporer). Gissade på skålröksvamp men den har fot och det hade inte de här. Ska leta vidare i svampboken och se om jag hittar något som stämmer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0