Staketbygge

En god vän var här under dagen och hjälpte mig att renovera och förbättra staketet runt det jättestora gärdet på Årby. Hjortarna som fastnade i staketet i höstas hade brutit av en del stolpar och vi bytte ut plaststolpar vid skogen till rejäla trästolpar. Där vid gränsen till skogen rymde ju Grattis, Totte och Rasmus i fjol och det vill jag inte vara med om flera gånger. Innan allt var klart hade jag nog spettat och dunkat ner 25 stolpar. Det är tungt och jobbigt men det blir bra staket. Till stor del drog jag också en rostfri tråd som leder strömmen bra i alla lägen. Det enda som nu återstår är att komplettera med ett vitt rep så blir det ändå säkrare. Fast hagen fungerar även utan så skulle jag vilja kan jag flytta in hästar i den. Det tog hela eftermidagen för oss två att bli klara. Det var verkligen skönt att få hjälp för är man ensam tar det tre gånger så lång tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0