Omskötta fötter

Har idag ägnat dagen åt att leda hästar till och från hagarna för hovslagaren har varit här. Steg upp lite extra tidigt och hämtade hem fyra stycken innan jag åt frukost. Sedan fick jag hjälp så dagen flöt på väldigt bra. Nu när värmen kommit var det riktigt svettigt att ta sig mellan de olika ställena. Bouchette har blivit så rund om magne så tyvärr var jag tvungen att sätta på henne en betesreducerare. Hon såg inte glad ut. Det är för hennes eget bästa för när hon blir för tjock så frestar det för mycket på hennes ben. Man märker att hon inte rör sig lika bra.

På eftermiddagen var det lektionsdags. Det var Grattis som fick agera ridlärare till sin elev ihop med mig. Nu börjar det gå ordentligt framåt för ekipaget så tidvis går Grattis i fin form. Det är bra för honom så sätter han lite mer ryggmuskler. Han är ju den typen som annars lätt kan ta upp huvudet och sänka ryggen.


Grattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0