Lägerhelg

En härlig lägerdag. Det åskade i natt och regnade en del så vi slapp vattna ridbanan inför förmiddagens lektioner. Först red de vuxna och sedan barnen. Som vanligt är det ganska utmanande att komma upp på mina hästar när man är van vid ridskolehästar. Här på Rocklösa går det inte dra i tyglarna åt olika håll och tro att hästen ska gå bra. Gör man rätt med hjälperna gör hästen alltid rätt men i annat fall brukar det bli lite kaosartat tills ryttaren kommer på de rätta signalerna. Mycket lärorikt. Efter teoripasset och en god chokladtårta var det dags att träna lite extra på sitsen. Det är extra roligt när barnen kommer underfund med saker och får lite aha-upplevelser.

Nu är det snart läggdags. Har haft en mycket trevlig kväll tillsammans med mina gäster. Innan jag lägger mig ska jag gå ut och stänga in ankorna. De är gärna ute så länge det finns det minsta ljus kvar.


Bilbo är en av deltagarnas lägerponny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0