Dressyrdomarutbildning

Jag hade lagt mina planer på att bli dressyrdomare på is under några år. Det kändes som det skulle bli för mycket med allt annat på gården. Nu är ju inte fåren kvar och jag har en del andra planer på förändringar så jag har bestämt mig för att göra klar min utbildning. I dag var jag på en heldagskurs på Strömsholm. Temat för dagen var bl a skänkelvikningar och skolor. På förmiddagen gick vi igenom noga hur rörelserna ska se ut och hur vi ska döma dem. Efter lunch placerade vi oss i ridhuset och sedan fick vi se fem olika ekipage utföra rörelserna ur olika program. En nyttig dag och också rolig. Det är verkligen kul med dressyr.


Totte, Rocklösas mest utbildade dressyrhäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0