Bäversafari

Träffade en kille på kurs för ett tag sedan. Han driver ett företag med viltsafari, rovdjursspårning mm. Eftersom vi har väldigt mycket vilda djur här runt Rocklösa träffades vi idag för att se om han kunde tänkas lägga några av sina aktiviteter i mitt område. Deltagarna skulle då kunna bo och äta på Rocklösa och sedan guidar han de olika upplevelserna. Vi gick och tittade på vår bäverhydda som finns i ån. Jag har inte varit så nära den tidigare och det är helt fascinerande att se konstruktionen. Alla kanaler som bävern byggt är också helt otroliga. Vilken ingenjör!


Bäverhyddan med ingångshål nere vid vattenbrynet


Bäverns olika kanaler

Vi tog även en vandring runt i hagarna för att jag ville visa var lodjuren visat sig mycket. På vägen runt Trollberget fick vi syn på ett rådjur som precis fått två små killingar. Den ena stod på mycket vingliga ben så den var inte gammal. Niclas fotade lite så jag ska få bilder sedan. Vi tittade lite på dem från håll för att inte störa och sedan gick vi en stor omväg så mamman inte skulle bli skrämd och kanske förlora sina barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0