Ägg

Varje morgon äter jag minst ett ägg till frukost. Det blir alltid i kokt form. I morse var ett undantag för då hade jag bara ankägg och de smakar som allra bäst när man steker dem. Det fick alltså bli ett stekt ägg till smörgåsen i stället. Ankägg är riktigt stora och så är gulan rejäl och fantastiskt gul. De är så goda så jag skulle kunna äta dem både till frukost och lunch varenda dag utan att tröttna.


Morgonägget

Att det inte fanns något hönsägg i kylen i morse beror på att jag håller på och samlar för att lägga i äggkläckningsmaskinen. Jag ska satsa på fler hönor som lägger gröna ägg. Ingen av de jag har verkar speciellt ruvlysten så det får bli i maskinen. Mina hedemorahöns som nu blivit ganska stora kommer nog vara duktiga ruvare så i framtiden behövs inte maskinen.


Varje ägg är märkt med datum när det är värpt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0