Storputs

Våren är här på riktigt. Möttes av att bofinken sjöng så vackert när jag klev ut genom dörren i morse. I dag var det hovslagardag här på Rocklösa. Alla hästarna skulle få sommarskor på fötterna. Sulor och broddade vinterskor åkte ner i respektive låda för att tas fram nästa vinter igen. Jag har ett system där varje häst har en liten plastback med sitt namn. Där i lägger jag deras skor så är det alltid ordning. Visst låter det härligt med att det nu var dags för SOMMAR-skor?

Varefter hästarna var inne i stallet för sin tur hos hovslagaren passade vi på att borsta alla och jag friserade även en del manar. Nu blir det stora högar med hästhår som fälls. Alla såg så fina ut när de kom ut igen men allra vackrast var nog Chassi med kort man och lite mer välvårdad pannlugg.


Chassi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0