Hästar på rymmen

Jag är vald som revisor i Sveriges Ridlägers Riksförbund så hela förmiddagen idag satt jag och gick igenom deras bokföring och protokoll. Jag gillar siffror så det är faktiskt ganska roligt. Det bästa är att man också får lite mer kunskap om föreningen man är med i och kan då påverka lite mer.

På mejlen fick jag en förfrågan från Sörmlandsturism om jag vill vara med i en intervju i deras nästa nyhetsbrev. Jag uppskattar att jag fick det erbjudandet så jag tänker tacka ja. Att de ville ha med mig var för att efter studieresan jag var på skrev jag en utvärdering om resan där jag också tog med vad just jag lärde mig utav att besöka de olika ställena. De tyckte det var så intressant med det personliga.

Sedan bar det iväg till massören. Det var en superskön stund och kroppen mår så bra nu efteråt. Den här gången gjorde hon en genomgång av hela kroppen. Ofta när jag kommer dit har jag ont på något specifikt ställe och då blir det mer koncentration på det.

Det var riktigt mörkt när jag styrde kosan hemåt. Vid hästhagen på grannens mark tyckte jag mig se en häst. Märkligt. Bromsade in och tittade lite noggrannare. Det var inte bara en häst utan tre. Var tvungen att stanna och öpnna dörren för att se bättre. Såg på siluetten att det var Bouchette. Sedan såg jag även Domina och Dominans. Jag ropade på dem och de följde med när jag började köra bredvid staketet. Sedan stannade de och jag körde hem. På med stövlarna och sedan gick Anders och jag iväg till fots. Som tur var stod de kvar vid grinden som var stängd och väntade på oss. Jag tror de längtade tillbaka till tryggheten i sin hage hemma på Rocklösa. Det förvånar mig mycket att de lämnade gården och till och med gick över bron. Vi tror att de följde vägen ända bort till uppförsbacken och där gick in i hagen för den grinden var öppen.


Domina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0