Såg bra ut

I dag kom veterinären ut igen för att se om Grattis sår. Dränaget togs bort och i övrigt såg allt fint ut. Grattis fick en nytt bandage längs hela benet. På måndag ska det bytas och då är det jag själv som ska försöka klara av det. Står han still går det nog bra men annars .....inte kul. Stygnen ska sitta i fjorton dagar så när det är dags att ta bort dem kommer antagligen veterinären hit igen. Han står på box men i morgon ska jag ta ut honom en liten stund så han får beta lite. Det finns rätt mycket gräs strax bortom stallet.
 
Grattis visar hur vig han är
 
Renoveringen av Lillstugan går sakta framåt. Jag målar brädor och Anders jobbar med uppsättning på gaveln. Just nu är det en massa pyssel kring olika fönster så det tar mycket tid.
 
Framåt kvällen cyklade jag bort till mitt hallonställe för att se om det kunde bli lite till efterrätt. Det verkar inte vara något bra hallonår och det är också mycket som bara är kart ännu. De jag hittade var små och det tog tid att få ihop några dl.

Kommentarer
Postat av: jeje00

Stackars grattis!!

2012-08-12 @ 20:56:13
URL: http://jeje00.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0