Pinne i ögat

I bland är oturen verkligen framme. Efter att ha rensat ogräs i en av rabatterna vid Nergården skulle jag avsluta med att hälla på några hinkar vatten på det nyplanterade lönnträdet. Första omgången gick bra men andra gången när jag lutar mig framåt för att tömma hinken lyckas jag få in en liten torr gren rakt i ögat. Det skedde med stor kraft eftersom jag inte såg den alls. Som tur var tog det längs fram mot ögonvrån. Ont gjorde det och först vill man bara hålla för och blunda. Sedan blir det att man långsamt testar att öppna ögat för att känna hur det känns. Jag ser bra men det har blött lite grann och ögonvitan är nu rödfärgad. Dottern säger att det ser hemskt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0