Möte med snoken

Efter ytterligare en arbetsdag i traktorn är nu allt förberett för balning i morgon. Gräset är nu så torrt så det blir nästan som inplastat hö. Det blir spännande att se hur många balar det blir.
 
Efter arbetet gick jag ner till sjön för att ta mig ett dopp. På bryggan låg stora högar med snokar. På ett skuggigt ställe hade de packat ihop sig så de var minst sex stycken. De funderade länge på om de verkligen måste flytta på sig när jag kom. En efter en gled de ner i vattnet. Det fanns fler längs vägen så jag räknade till minst tio. I dag var det helt underbart i vattnet. Minst två grader varmare än igår. Jag låg och njöt en stund på bryggan och när det var dags att gå tillbaka hade många av ormarna kommit upp igen. De blev ännu mer förargade denna gång när de fick plumsa i vattnet igen.
 
Ungefär så här såg det ut. Svårt att se fram och bak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0