Fredagen den 13:e

Ingen olycka har skett idag trots den olycksbådande dagen. I stället passade jag på att fira min födelsedag med mina föräldrar och syster med barn. Den rätta dagen fanns det ju inte tid att fira så nu blev det idag i stället. Det blir lite fira ytterligare en dag när våra barn kommer hem från Skåne och hälsar på.
 
Egentligen är det ganska jobbigt att fylla år som vuxen. Det är så mycket som ska fixas med mat och tårta. Hela förmiddagen gick åt för att baka och förbereda. Vi började kalaset med att dricka kaffe/te och äta en härlig LCHF-jordgubbstårta. Till middag blev det grillat kött, stekt blomkålsris, grillade grönsaker av olika slag och en hemlagad bearnaisessås. Det var första gången jag provade receptet på såsen och den föll alla i smaken. Som efterrätt åt vi en punchparfait med mörk hackad choklad som jag gjorde på grädde och äggulor. Till det hade vi lite färska jordgubbar.
 
 
Alla var riktigt mätta efter all god mat så sedan blev det lite prat och umgänge innan våra gäster åkte hem.

Kommentarer
Postat av: PvN

Tårtan var galet gott!

2012-07-14 @ 02:38:19
URL: http://pvn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0