10 timmar i traktorn

Efter en hel dag i traktorn känner jag mig stel i hela kroppen. Nu har de lovat fint väder i flera dagar så det brådskar med att slå vallarna och hinna få allt klart innan nästa regnväder dyker upp. På Rocklösa var det tre gärden kvar och så har jag fått ta skörd på ett jättestort gärde på Årby (grannen). Sammanlagt är det nog 7 ha. Jag har kört i 10 timmar idag men har ungefär hälften kvar att slå på Årby. Så fort det är klart ska jag byta redskap till gaffelsidräfsan och sedan ska jag stränga ihop allt. Jag räknar med att det kommer ta två dagar. På torsdag eftermiddag kommer balkillen. Nu håller jag tummarna för att allt går i lås och inga oväntade regnskurar dyker upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0