Fina fynd

Inne i Gnesta har Röda korset en butik där de säljer second hand. De har inte öppet så ofta så det är sällan jag kan besöka butiken när jag är i Gnesta. Nu senast hade jag i alla fall tur och jag gick först och kollade i alla skyltfönster. Det är 4 jättestora och där har de alltid skyltat med en massa saker. Såg några fina glas så när jag kom in dök jag direkt på dem. Mycket bra pris och de är så fina. Vi dukar nu med dem till vardags och vår dryck vatten smakar extra bra. Det är verkligen skillnad på smaken på en dryck beroende på koppen eller glaset. Vin eller kaffe i plastmugg är ingen höjdare.


Glas med blå fot

Jag fortsatte min runda i butiken och hittade även en stor härlig tekopp. En härlig blå färg och med gulddekor. Den ska jag använda när jag blir sugen på te på kvällen. På morgonen dricker jag alltid ur en handdrejad tekopp med hästmotiv. Den har en av mina uppfödningar vunnit åt mig på utställning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0