Snubbel i hagen

Jag och Elin sitter i samma båt. Vi har ont i foten. Jag skulle dra av lastpallen från foderburen i morse för att kunna fylla på. Av någon konstig anledning halkade jag till och hamnade på marken och även lastpallen. Vet inte om den slog på foten eller om jag slog foten mot marken hårt men nu har jag i alla fall ont i den. Från början haltade jag bara lite men ju längre dagen lider desto sämre känns det. Jag får gå på tå för det onda sitter mot hälen och i utkanten av fotsulan.

Nästa som for omkull på samma ställe som jag var min ponny Elin. Hon blev stressad av Mia och skulle springa iväg när hon trasslade ihop sina ben och så blev det pladask. Även Elin gjorde sig illa och stod på tre ben från början. Nu går hon på alla fyra men haltar lite. Såg att hon var blodig så hon har nog trampat sig med brodden. Det är femte gången den här vintern hon gör det så hon har nog lite dålig koll på var hon sätter hovarna. Alla sår har läkt fint så det har egentligen inte varit några bekymmer. Ingen av de andra har fått en ända skråma under vintern även om de också är broddade.


Elin och Chassi står och mumsar på den nyinställda balen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0