Kallt så det förslår

Riktigt kallt har det blivit. I några dagar har det nu legat mellan 15 - 18,5 minusgrader. Eftersom jag varit på kurs i några dagar så ställde jag in balar till hästarna så att alla gängen hade fri tillgång. Med den kylan behöver de kunna äta mer mat så de håller värmen. Nu har Mulle och dom ätit slut på sin bal men i morgon är jag hemma så då kan jag fylla på fler gånger i foderburarna om jag vill.



Jag går också bara och väntar på att elvattenkopparna ska frysa. De brukar inte klara sig när det blir så här kallt under en längre period. Än så länge har de konstigt nog fungerat.

I tidningen står det inte att det ska vara så här kallt. På lördag ska det däremot smälla till. Undrar vad vi då får eftersom vi redan nu ligger 10 grader kallare än prognosen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0