Toppenställe

Min man och jag har varit iväg på vår andra minisemester. Kan man inte lämna djuren så länge får man tänka i nya banor. Förutom att det är väldigt trevligt med dessa små avbrott så är det mycket inspirerande för mig som jobbar med turism. På varje ställe finns det både plus och minus att ta med sig.
 
Den här gången var vi till Södertälje och började med att gå på människoutställningen på Tom tits. Mycket intressant var det att gå runt och titta på allt. Alla organ och människokroppar var äkta och konserverade med en speciell sorts teknik. Är glad att jag inte är rökare när jag såg den svarta lungan. Bredvid låg en frisk lunga som inte var fylld med tjära så att man kunde se skillnaden.
 
Efter utställningen skulle vi ha lite mat i magen och sedan åkte vi till vårt lilla hotell. Ett fantastiskt ställe. Huset var byggt 1870 och nu hade man restaurerat allt och inrett det så det var en underbar atmosfär. Man kände sig nästan kunglig när man gick runt i huset. Det var inte det minsta hotellikt. Hur mycket antikviteter som helst och mycket prylar. Ombonat och härligt men oj så jobbigt att städa allt. Vi hade ett blått rum som var inrett i pampig stil.
 
Rum på Torpa pensionat
 
Hela boendet var toppen förutom frukosten. Dåligt med tesorter och hör och häpna, bara lättmargarin att lägga på smörgåsarna. Jag var och frågade efter Bregott men det hade de inte för närvarande. När det gällde betygsättningen fick huset och rummen högsta betyg men frukosten lägsta. Kan ändå rekommenderas. Det är en upplevelse utöver det normala att bo där. Vill också rekommnedera detta sätt att semestra. Göra något kul/intressant och sedan bo över för att därefter åka hem. Det blir inte så dyrt, ger avkoppling och förgyller tillvaron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0