Svullet ben

I morse såg jag på Bouchette att hon inte alls mådde lika bra som i går kväll. Benet var mer svullet och hon såg lite låg ut. Det hade börjat rinna blod ur såret. Faktiskt så mycket så att hon var röd på hoven. Jag tog tempen och hon hade en och en halv grad för mycket. Jag försökte få henne att gå med på en promenad för då skulle cirkulationen i benet komma igång bättre men det gick inte att rubba henne ur fläcken. Jag gav henne smärtstillande och hoppades på att det skulle hjälpa så att hon ville gå senare under dagen. Sedan ringde jag jourveterinären. Med feber har det blivit en infektion så hon behövde antibiotika.
 
Jag fick vänta ända till kvällen innan hon hade tid att komma. Hon var lite orolig för knät eftersom hon ömmade så när hon tog där. Efter undersökningen bestämde vi oss för att se om vi kunde få henne att gå några steg. Jag drog och hon tryckte på där bak. Tillslut gick det och när Bouchette insåg att hon kunde gå utan att dö så gick vi ut och gick en bit. Därefter fick hon medicin och stelkrampsspruta. Jag gick sedan ut och gick med henne i 20 minuter. Det gick ganska bra även om hon inte gick så fort. Jag tog bort Rasmus ur hagen och ställde honom i stallet och så fick hon gå ut till Dominans. Veterinären och jag var överens om att det var bättre att hon var ute och rörde lite på sig i stället för att stå i boxen. Bouchette bestämmer över Dominans så nu kan hon välja att gå precis så mycket som hon vill.
 
Nu håller vi tummarna för att allt går åt rätt håll. I annat fall måste jag åka iväg till kliniken med henne.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0