Städa Lillstugan

Vi har fått en bokning på en övernattning i Lillstugan. Det har varit lugnt på turistfronten under hösten men nu kommer det alltså en familj som ska övernatta här under nyår. I dag satte jag därför igång att städa stugan. Normalt sett tycker jag städjobbet är det minst roliga jag har att göra i min verksamhet men idag var det riktigt kul. Jag är väldigt nöjd med de delar i stugan vi hunnit renovera så det var inspirerande att göra rent. Det här blir sista övernattningen som sker i stugan på ett tag för sedan ska vi sätta igång med en stor renovering och då kan vi inte hyra ut den.
 
Köket i Lillstugan
 
Nu på kvällen tog jag och kokade en ny flaska med glögg. Jag har ett superrecept och den blir så himla god. Under hela processen sprider det sig underbara juldofter i hela huset och i köket känns det extra länge. Kryddorna skapar verkligen stämning. Så här i juletid tar vi oftast lite varm glögg på eftermiddagen. En flaska räcker länge eftersom glöggmuggar är så små.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0