Snart jul

Är det inte ovanligt lugnt i butikerna i år? Jag blev så förvånad när jag var nere i vår matbutik och skulle handla inför julen. Jag kom dit vid fem och hade förväntat mig en överfull parkering och fullt med folk. Inne i affären var det mindre med folk än vanligt så det kändes väldigt avslappnat och skönt att knalla runt och stoppa ned julskinkan, prinskorvarna (med extra hög kötthalt förstås), brysselkål och en massa andra goda grönsaker, rökt lax mm i kundvagnen.
 
I Malmö kändes det inte heller som någon julrusch. Antingen så shoppar folk helt enkelt mindre i år eller så är det mer utspritt nu när det är så många lediga dagar även innan julaftonen. Alla vill ju att vi konsumerar oss ur lågkonjunkturen men jag brukar fundera på om det verkligen är ett bra recept. Vi kan ju inte bara köpa - slänga - köpa och slänga. Vårt jordklot klarar inte vår konsumtion så frågan är hur vi då ska göra? Min man kom med ett bra tips och det är att konsumera tjänster i stället. Så ge bort en upplevelse i stället i julklapp. Här kan ni läsa om vår matvandring som blir vår nya stora grej nästa år www.matvandring.rocklosa.se
Det är verkligen en upplevelse att vara med på den.
 
Matvandringen går bl a genom våra fina ekhagar

Kommentarer
Postat av: Helena

Kanske fler som gör som jag, har handlat nästan alla julklappar på nätet, väldigt avstressande.

2012-12-23 @ 17:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0