Letar gran

Trots att det har varit tö ute så att snön sjunkit ihop lite så var det väldigt jobbigt att ta sig fram i markerna. Jag gick i stövlar för den fuktiga snön gör att kängorna blir dyblöta nästan med detsamma. Det blev en lång tur runt för att försöka hitta en lämplig julgran att ta in och klä med julpynt. Tyvärr dök inte den där granen upp som jag ville ha så jag kom tomhänt hem. Det får bli en nytt försök i morgon.
 
Mitt på dagen startade jag trakorn för att köra ut halm i alla lösdrifter. Jag la på ordentligt för det behövdes verkligen. Det är väldigt tomt nu efter Mulle och Mia. Kvar i deras hage går just nu bara Chassi och Elin. Bilbo går för sig själv då han har haft ont i ett ben. På tal om ben så är Bouchette nu väldigt mycket bättre. I dag sprang hon en liten bit i trav i hagen och det såg helt OK ut.
 
Chassi på sommarbete
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0