Ledsamt

I dag var ingen rolig dag. Jag har tjatat länge på att de som har Miljon på foder borde åka till veterinären och se om han är frisk i sina ben. Hela hösten har han protesterat vid ridning ibland med att bocka för att få av ryttaren. Det började i augusti efter sommarvilan och jag sa genast att det är något som inte är som det ska. Hästar gör inte så om allt är som det ska. Det har inte gått så bra på tävling heller men de har ändå inte trott att det var något fel.
 
Framme på kliniken fick vi börja med att longera Miljon. Jag såg redan då att han inte var min gamla vanliga ponny när det gällde hur han rörde sig fram. Han har normalt världens vackraste steg men nu var det ganska kort och tråkigt. Vid efterföljande böjprov protesterade han kraftigt när frambenen böjdes. Både kotleden och hovleden på båda fram var riktigt påverkade. När han blev bedövad var det som att böja och springa med en ny häst.
 
Jag är väldigt ledsen att min fina ponny har ridits sönder. Nu hoppas jag det går att rädda honom och att han blir frisk igen. Stackars Miljon som har gått omkring och haft ont så länge och ändå ridits och tränats.
Inge rolig dag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch vad tråkigt, hoppas att han blir bra i sina ben igen. Himla trist att fodervärden inte kollat upp honom i tid. :(

Mvh Therese, lägerdeltagare från den tiden då Miljon var föl.

2012-12-15 @ 09:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0