Bättre sent än aldrig

Det har varit väldigt körigt på slutet med sjuk häst och allt annat som ska hinnas med. 1:a advent får en alltid att inse att det strax är jul. Märkligt att tifen alltid går så fort. Inför söndagen hann jag få fram elljusstakarna i vårt hus men snön hann före mig i skogen så först idag tog jag mig pulsande ut till ett av bergen för att plocka mossa. Jag fick använda en ny teknik för mossplockning. Krafsa och krafsa och krafsa. All mossa var täckt med några dm snö. Jag vill ha den finaste till adventljusstaken så därför fick jag hålla på ett tag. Det blev precis så det räckte. Nu (onsdag) har vi tänt första ljuset.
 
 
I dag fick jag också upp elljusstakarna i Nergården. Det ser så trevligt ut när man tittar neråt från vårt hus eller om man kommer körandes på vägen.
 
Veterinären var ute på eftermiddagen och tittade på Bouchette. Svullnaden på låret var ett ödem så den gick inte att tömma. Jag tror det ändå går åt rätt håll för jag tycker att bulan har minskat något. Bouchette ska fortsätta med sin medicin och sedan ska vi försöka få henne att röra lite mer på sig i hagen. Att hålla fram grimman och låtsas att man ska fånga henne är det effektivaste sättet. Ha, ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0