Träning

Min medhjälpare är kvar i några dagar nu efter lägrena så jag har bestämt att vi ska lägga lite tid på träning av Musseron.
 
 
På förmiddagen tränade vi lite longering och att bara gå runt. På slutet la vi på sadeln och min medhjälpare tränade Musseron på att vara  lugn när hon viftade runt honom. På kvällen tog vi ett kort pass till och då hängde hon över hans rygg och jag gick några steg med honom. Det märktes att hans huvud blev helt fullt med alla nya intryck. Koncentrationen försvinner och det kommer lite bus i blicken  i stället.

Kommentarer
Postat av: anonym

Ska ni rida in musseron nu?

Svar: Ja, det är tänkt så.
Rocklösa

2012-08-18 @ 20:09:17
Postat av: anonym

Kul, när kommar man kunna rida på honom?

Svar: Svårt att säga. Han behöver bli trygg med allt först.
Rocklösa

2012-08-19 @ 15:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0