Stolpsättning

Totte och hans kompisar har snart betat ner det mesta på vallen där de går så jag måste planera för en ny plats för dem. Det är många år sedan jag stängslade upp den stora delen på sjögärdet och betade. Oftast har vi tagit två skördar i stället. I år behöver jag inte mer foder så därför bestämde jag mig för att de ska gå där på bete. Jag packade både trästolpar och plaststolpar på lilla vagnen och sedan körde
jag ut och började stolpa. Det räckte precis. Jag som tyckte jag tog till i överkant med antalet. Solen sken och det var riktigt svettigt att arbeta med spettet och dunka ner trästolparna. I morgon ska jag skruva i isolatorer och sedan börja dra tråd. Det är ett stort gärde så jag hoppas betet ska räcka i en månad.
 
 
Miljard, Musseron och Totte på bete

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0