Fylld dag

Hösten är alltid en väldigt intensiv period. Jag lyckas alltid glömma det inför varje nytt år. Efter sommarens ridläger tror man att det ska bli lugnt men icke. Det har i stället samlats på hög. Dessutom är det skördetid. I dag har jag haft en bra dag, effektiv men ändå lugn och ordentligt med tid för matraster.
 
Jag började dagen med att sätta på några tvättmaskiner. Sedan städade jag sovloftet och putsade på toaletten i Lillstugan. De sista gästerna hade inte städat så noga som jag vill ha det. Därefter ägnade jag mig åt att sätta upp tråd på nya hagen. Det har legat ett ihoptrasslat elrep på några hundra meter i en av bodarna. Nu tog jag mig tid att bre ut det hela på gårdsplanen och metodiskt få ordning på trasslet. Det tog nog en timme men sedan satt allt på en spole. Nu är  det tråd uppsatt överallt.
 
Därefter hämtade jag svampkorgen och tog mig ut i skogen en liten runda. Plockade kantareller och guldkremla. Kl 18 kom mina ridelever och sedan var det lektion och hästpyssel. Kl åtta kom jag in och då var jag riktigt hungrig. Slängde lite svamp i stekpannan, gjorde köttfärsbiffar på vår härliga lammfärs och så gjorde vi morotspuré. Med hemodlad färsk gurka till blev det en supergod måltid. Den ganska hårdstekta svampen till smakade utsökt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0