Mulle opererad

I morse lastade jag Mulle för att åka till veterinärkliniken. Det var dags att operera bort utväxten han fått på snoppen. Nu på slutet har det geggat ordentligt på hans ben av att det har runnit från området. Med den stora klumpen  i vägen samlas det förstås smuts och bakterier som gör det infekterat. I går borstade jag Mulle noga och så blev hans man ordentligt klippt. Han blev riktigt snygg. En förvuxen fjordingman gör ingen glad.



Väl framme på kliniken fick Mulle vara i en box. De hade fått lite kunder så operationen var framskjuten till eftermiddagen. Det var ingen mening att vänta för det var inte ens säkert att han kunde åka hem samma dag så jag ställde av transporten där och åkte hem med bilen.

Halv fem ringde klockan och då fick jag rapport om att allt gått bra. Mulle var på benen och var i hyfsad form igen. Jag åkte ner direkt (det tar en timme att köra) och hämtade honom. Hemma igen fick han lite mat för det hade han varit utan i nästan ett dygn. Sedan gjorde jag i ordning en box med mycket ny ren halm, blandade en rejäl portion betfor åt honom och så tog vi en promenad för att få igång magen. Nu står han i boxen med ordentligt med mat och i morgon ska han få gå ut om allt verkar vara bra. Utväxten satt precis vid urinröret men han har kissat flera gånger så det har inte skadats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0