Ankägg eller?

En dag låg ett väldigt stort ägg i ankhuset. Oj, tänkte jag nu måste det ha blivit fel i maskineriet. Det var som om två dagars ägg hade gått ihop till ett. Det låg strax innanför dörren när jag öppnade på morgonen så det var det första jag fick syn på. Ldea in det i kylskåpet och tänkte inte så mycket på det. Sedan skulle jag visa det för en besökare och då upptäckte jag att det inte hade riktigt samma skalfärg som alla de andra ankäggen jag samlat in under veckan. Det var då jag började undra. Var det verkligen ett ankägg?


Storleksskillnaden syns tydligt. Till vänster det stora ägget vägandes 103 gram. Till höger ett ankägg vägandes ca 70 gram.

Vi har ett grågåspar som går och betar i hagen mot ån. Kan de har lyckats lägga ett ägg i ankhuset? En morgon var det ett himla liv på dem - var det för att deras ägg var instängt med ankorna? Gåtan har tyvärr inget svar, det går bara att spekulera.

Med denna fundering önskar jag er alla en riktigt GLAD PÅSK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0