Tom hage

Gav mig iväg tidigt på morgonen för dagen skulle innehålla några studiebesök på två anläggningar som bedriver aktiviteter i naturen för turister. Jag skulle nästan ända till Fagersta och hade en tid att passa.

När jag åker kastar jag en blick in i den stora hagen på Årby där Totte, Grattis och Rasmus går. Eller ska gå. Jag såg dem inte men om de var i bortre hörnet kunde jag ha missat dem. Hade lite svårt att släppa tankarna på dem när jag åkte så jag ringde en väninnna och bad henne åka upp och kolla. Hon kunde inte genast utan framåt lunchtid fick jag ett samtal där det bekräftades mina värsta farhågor. Inga hästar i hagen! Hon åkte runt och letade men inte ett spår av dem. Där satt jag två timmar hemifrån.


Undrar om det var Totte som mejade ner staketet och tog kommandot

Min väninna skulle efter en massa tid med att leta åka hem men köra ytterligare en gång mot Öllösa och titta och jag ringde Anders som ringde till polisen och informerade. Det är ju bra om de får ett samtal från vår trakt för då vet de vem de ska kontakta.
Strax därefter ringde min väninna och de hade hittat hästarna gående på vägen från Öllösa ca 2 km hemifrån. Hon lyckades leda hem Grattis med ett hundkoppel runt halsen. De andra följde med lösa.
Tack och lov för goda vänner.

Det tog på krafterna med oron för när jag kom hem till gården var jag helt slut. Där gick nu killarna i Nergårdshagen och såg så nöjda ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0