Nu når jag inte högre

Nu är det äntligen klart. Jag har rödmålat och vitmålat Nergården så högt som man når från stegen. Det som är kvar är den översta lilla biten med rödfärg och så vindskivorna innan taket bryter. Jag som trodde att jag bara skulle hinna två sidor i år. Skönt när något blir mer än vad som är tänkt. Ganska ovanligt när det gäller mig eftersom jag alltid är tidsoptimist.

Nu har jag flyttat mig med penseln till Lillstugan. Den nya dörren på övervåningen ska målas. Det vita fodret runt dörren är nu klat. Några timmar efter målningen började det regna men dörren sitter ganska skyddad av takutsprånget.



Jag avslutade dagen med att jobba med min tenta. Tog mig igenom en forskarrapport som jag läste en gång i våras också och nu är det mesta av texten färdigt. Det får bara vara ca 1000 ord så det som återstår är att komma ned till det och så få  bra flyt i texten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0