Landet igen

Vad skönt det är att bo på landet. Kontrasten är total mot storstadens myller och stress. Jag är tacksam att jag bor där jag bor och uppskattar verkligen hur bra jag har det. Är alltså hemma igen efter en massa kursdagar i Stockholm. Huvudet är så fullt och när man väl är hemma känner man en rejäl trötthet efter alla intryck. Nu ska jag lägga det lite åt sidan och bara njuta av djuren, naturen och lugnet i morgon. Har lite viktigt pappersarbete som måste göras men annars tänker jag inte göra många knop.

Under tiden jag varit borta har vi haft en gäst i Lillstugan. Det är en f d ridlägertjej som var på kurs i Gnesta och ville återuppliva tiden på Rocklösa genom att bo över på gården under veckan. Jag fick chans att träffa henne idag när jag kom hem. Väldigt roligt att prata lite minnen men även nutid. Vi gick ut till Dominans för att hon skulle få hälsa på min fina ettåring.

Senare på kvällen ringde Rasmus förra ägare och undrade hur det var med honom. Hon kommer och hälsar på honom i morgon. Vi har väldigt bra kontakt så det är alltid lika roligt.


Rasmus på ridbanan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0