Oföljsamma

Mina får har blivit lite smått förvildade. De två tackorna är ganska tama och kommer gärna fram och äter i havrehinken men den svarta är mycket misstänksam och stressar ofta iväg med följ att alla hakar på henne. I dag var min plan att få in dem i stallet. Jag försökte med en lockande havrehink först. De följde med en bit men sedan var det tvärstopp.

Nästa försök gjorde jag när Anders kom hem. Han tog Zcrollan och så försökte vi få dem att följa mig ner till stallet. Det gick inte alls. Det slutade med att de försvann iväg någonstans och sedan kunde vi inte hitta dem. Får väl skjuta det hela på framtiden. Tids nog tar maten slut i naturen och då kommer de och äter på balarna som står för utfodring.


Skinn som får representerar mina får

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0