Naturlig träning

På kursen till kostrådgivare fick vi även lära oss ganska mycket om träning. Jag har aldrig varit på ett gym och håller aldrig på med träning på det viset. Funktionell styrka var det som våra förfäder behövde. Det är sju varianter på rörelse, kasta, dra, skjuta, böja ryggen, böja knäna, lyfta och gå. Jag upptäckte idag att jag tränar funktionell träning hela dagarna. Har inte tänkt på det förut. Jag körde sex skottkärror både tunga och lätta, drog, böjde ryggen vid en massa olika tillfällen, satt på huk och svabbade av golvet i hönshuset, grävde avrinning för regnvatten, lyfte tung dynga när jag mockade ankhuset, bar in fodersäkar i stallet och gick minst 1 mil. Vilket bra jobb jag har där bra träning ingår helt naturligt.


Totte, Grattis och Rasmus hämtades hem från Börsnäs idag

Kommentarer
Postat av: Lennart

Utmärkt. Fortsätt så varje dag.

2011-10-23 @ 15:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0