Lägerförberedelse

Det känns nästan lite ovant att ha läger igen. När det är tätt mellan gångerna kommer man in i matlagningsrutinerna bättre. Det brukar gå riktigt fort i affären för jag vet exakt vad jag ska ha men där här gången vimsade jag lite mer. Nu har jag i alla fall gjort det som jag ska bjuda på i morgon kväll och så har jag gjort några förberedelser inför trerättersmiddagen på lördag. I morgon ska jag putsa av huset lite. Såg att det var lite fluglik här och där och så ska jag baka.

Jag har gått och undrat ända sedan i somras varför de tar så hutlöst betalt för 3 dl ekologisk vispgrädde i vår ICA-butik. Innan sommaren kostade den 10:50 och så var den plötsligt höjd till 14:90. Inte lite precis. Jag har tänkt länge att jag skulle fråga affärsägaren om det hela och idag kom jag till skott. Han skulle kolla upp det. När jag efter en bra stund kom bort till mejeridisken och började plocka det jag skulle ha läste jag på skylten ekologisk vispgrädde. Nu stod det helt plötsligt 10:90. Hade de ändrat efter min fråga eller var det ändrat redan innan? Kan det vara så att de hugger för sig under sommaren med alla turister eller? Jag måste nog forska vidare i saken. Nu gillar jag i alla fall priset igen. Vi hade faktiskt börjat handla i Gnesta i stället eftersom den var flera kronor billigare där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0