Klart för hästarna

Jag har upptäckt att det går allra bäst att slå i sig en massa kunskaper på förmiddagen. Eftersom jag tränar intensivt varje dag inför provet till kostrådgivare så märkte jag att det är stor skillnad om jag gör det på förmiddagen i stället för någon gång på eftermiddagen. I dag startade jag alltså dagen efter frukost och lite djurskötsel med att plugga. Kl 11 avbröt jag med kaffe och min favoritchokladkaka med vispgrädde och hallon till. Under fikastunden kopplade jag av med dagstidningen men sedan slängde jag mig över pluggböckerna igen. Det jag hade planerat kändes som det satt mitt på dagen så då övergick jag till jobb på gården.

Jag har tömt alla lösdriftarna men en av grusplanerna var det mycket kvar att skrapa på. Det gick bra med traktorn och jag känner mig nöjd med resultatet. Det tog 1,5 timme så var det klart. Jag hann sedan röja undan lite i köket i Nergården, frysa in inälvorna från hjorten. Kl fyra kom min medryttare. Hon fick ta Miljon idag och jag hämtade Bouchette. Älgjakten har börjat så vi undvek större skogar och de vägar där de brukar jaga mycket. Precis när vi red iväg slutade det blåsa, solen sken och det var både skönt men kallt och så vackert med höstfärgerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0