Fyller frysen



Så var det då dags att stycka hjorten som har hängt i två veckor. Det är mycket pyssel med det hela. Jag skär ur filéerna och biffen när det hänger på sin krok. Bogbladen med läggen skär jag loss och står sedan och pustar och delar vid diskbänken. När bogarna är borta är det enkelt att skära ur resten av ryggen och halsen. Jag har gjort massor med paket med lite olika innehåll. Det kommer också bli en del hjortfärs. Lyxigt värre. Nu har jag kokat halsen med köttrester på till en god buljon och så blir det lite putskött som stomme till soppa eller gryta. Nu återstår bara bakdelarna att stycka upp sedan är det färdigt och frysen är proppfull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0