2 gånger på 16 år

Så hände det där som man inte har planerat. Jag ramlade av hästen. Nu har det hänt för andra gången på de 16 år som vi bott på Rocklösa. Bra att det inte händer oftare för en äldre kropp mår inte bra av att ramla i backen. Det blev ett kraftigt fall denna gång så kroppen är mörbultad på många ställen. Tror jag mötte marken först med armbågen för den är svullen och blå. Därefter dunsade ryggen och svanskotan i och så nacken och huvudet. Det blev lite flimmer i ögonen i början men det gick över efter ett tag.

Räknade ut att det är ca 32 år sedan jag for i backen och också blev mörbultad.  Den gången fick jag gå till läkaren och kolla ryggen eftersom smärtan inte släppte. Det visade sig inte vara någon fara utan tiden fixade det hela.
Nu är jag stel har svårt att gå normalt och det är inte kul att böja sig ner.

I dag åkte Isolde hem till sitt. Hon fick bli kvar extra länge eftersom hon varit ett bra sällskap till Bilbo.


Isolde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0