Trötta fötter

Oj, så mycket jag gått omkring idag. Det var dags för hovslagaren och 8 hästar skulle hem från Börsnäs. De andra är också utspridda en del så det blev mycket gående. Som tur var hade jag en ridelev här hela dagen som hjälpte mig. Förutom att plocka in och ut hästar hela dagen satte vi upp stängsel kring ett nygrävt dike för att hästarna inte skulle trampa sönder kanterna. Vi gick också och kontrollerade staketet på Trollberget för där släppte vi ut Mia, Mulle, Henry och Elin. Det var många stolpar som var riktigt dåliga så i nästa vecka ska jag ta ett rejält tag och byta en lång sida och även sätta upp ny tråd. Trollbergshagen är så stor så jag tror hästarna kommer kunna gå där i rätt många veckor.

Nu på kvällen flyttade jag som vanligt ner Bilbo och Chassi till lösdriften. Skillnaden var idag att bara Chassi kom och ville följa med så först fick jag ta ner henne och sedan fick jag gå upp i hagen och hämta Bilbo allra längst bort. Jag tror han var sugen på att gå med Mulle och gänget i stället så han ville inte lämna staketet.


Bilbo i hagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0